Het succesverhaal van Kristian

Ongeveer een jaar geleden solliciteerde Kristian bij Qmagic en vrijwel direct kon hij aan de slag op een leuke opdracht in de IT.

Ondanks dat hij zo van school afkwam en nog geen echte ervaring had op een servicedesk, liet hij zien dat hij een echte ICTer is. In no-time had hij het onder de knie en was hij een volwaardig teamlid. Nu, een jaar verder, een aantal certificaatjes op zak en een boel ervaring rijker, is het tijd voor de volgende stap. Kristian vertelt hieronder  over zijn carriere bij Qmagic.

Hoe ben je ooit bij Qmagic gekomen?

Na het ontvangen van mijn diploma ben ik meteen gaan zoeken naar vacatures. Toen had ik een sollicitatie verstuurd naar Qmagic en echt een kwartier daarna kreeg ik al een telefoontje. En toen werd ik gebeld of ik de dag daarna al kon afspreken in Hoogeveen voor een sollicitatiegesprek. Dus dat was al snel allemaal geregeld. En zodoende was ik bij Qmagic aangenomen, binnen een dag.

Oh wat leuk zeg! En welke opleiding deed je voor Qmagic?

Ik zat op het Noorderpoort in Groningen en daar deed ik ICT-beheer niveau 4.

En toen je aangenomen was bij Qmagic, ben je toen direct op een opdracht komen werken of hoe ging dat proces daarna in zijn werk?

Ja! Mijn huidige opdracht is ook mijn eerste opdracht, ik zit nog steeds bij Achmea op de servicedesk. Eigenlijk was het ook de dag zelf nog dat ik daar ook op gesprek mocht. Ik had een sollicitatiegesprek met jullie recruiter, daarna reed ik naar huis en toen belde de recruiter me op toen ik nog in de auto zat en vroeg ze of ik vandaag nog terug kon komen omdat ze direct een sollicitatie had geregeld met Achmea.

Oh wat goed! En die sollicitatie ging goed en je kon meteen starten?

Ja! Het was een heel relaxt gesprek en ze zeiden dat ik goed bij het bedrijf zou passen dus ik kon toen direct aan de slag.

En wat waren jouw voornaamste werkzaamheden daar op de servicedesk?

Wij helpen gebruikers die bij Achmea werken, zoals het zilveren kruis, Centraal beheer en noem maar op met hun IT-problemen die ze persoonlijk ervaren en we zijn er ook om grotere problemen door te zetten. Dus met grotere applicatie problemen moeten deze doorzetten naar een andere groep. Dus van simpel tot moeilijke problemen help je eigenlijk de gebruikers persoonlijk en in groepen.

En wat vind je daarvan, wat vind je het leukst?

Nou soms is het zelfs gewoon gezellig. Het zijn echt collega’s van je in plaats van klanten en ik denk dat dat al een deel scheelt. Je kan gewoon informeel praten het is niet heel informeel maar je hoeft niet heel formeel jezelf op te stellen.

Dat klinkt inderdaad leuk, je collega’s helpen.

Ja dat is inderdaad erg leuk. Als je klanten telefonisch te woord staat dan moet je ze bijvoorbeeld met u aanspreken en omdat ik collega’s te woord sta hoeft dat hier niet.

Wat is het belangrijkste dat je hebt geleerd het afgelopen jaar?

Ik heb over het algemeen gewoon veel werkervaring opgedaan. Een fulltimebaan in vergelijking met school is wel echt even iets heel anders. Tijdens mijn stage heb ik ook wel veel geleerd van het kantoor leven maar dat was ook wel echt anders.

En wat is er anders aan een fulltimebaan en een stage?

Nou bij stage krijg je meestal de minste opdrachten en niet super veel verantwoordelijkheid. En bij een baan heb je dat wel. En bij stage werk je ook maar een aantal uur en dit is gewoon echt je vaste baan.

Dus het belangrijkste wat je geleerd hebt het afgelopen jaar is voornamelijk de echte werkervaring die je opdoet?

Ja want het is gewoon een algemene baan, je helpt mensen met IT-problemen die op de computer of in het werksysteem van Achmea voorkomen. En ik heb ook wel veel algemene IT-dingen geleerd door de werkervaring.

Wat kan je starters meegeven die op zoek zijn naar een baan in de IT?

Ik denk dat je een werkgever moet zoeken die ervoor kan zorgen dat je kan leren en groeien in het vak. Je kan altijd klein beginnen en groot eindigen. Dus bijvoorbeeld bij Qmagic heb je dat, daar kan je echt doorgroeien. Ik ga nu dus naar Centric en dat vind ik een hele goede weg om te kiezen want hierdoor kan ik meer dingen bereiken via deze baan. Dus vooral werkervaring op doen als je net begint en dat je iets zoekt waar je na een jaar of twee echt hoger op kan komen, meer gaat verdienen, meer verantwoordelijkheden krijgt. Een opdracht vinden die net wat moeilijker is en waar je certificaten kan halen.

Hoe heeft Qmagic geholpen aan jouw groei tot IT-professional?

Ik heb die dag meteen een sollicitatie bij Achmea gekregen dus door Qmagic kwam ik heel snel op een opdracht. Ik heb bij Achmea heel veel ervaring opgedaan en via de collega’s van Achmea heb ik veel hulp gehad. Qmagic heeft me super gekoppeld aan een baan in de IT en daar hebben ze me echt in geholpen.

Wat kan je starters meegeven die op zoek zijn naar een baan in de IT?

Het contact is altijd goed geweest. Als je graag een gesprek wilde dan kon dat altijd meteen met Marjolein. Voor kleine vraagjes kon ik altijd whatsappen en kreeg ik meteen antwoord dus dat ging ook altijd erg gemakkelijk. Als ik vragen had over mijn verlof of de leaseauto kreeg ik ook direct hulp en antwoord.

Goed om te horen! Vind je ook dat er vanuit Qmagic naar jou toe genoeg contact was?

Marjolein nam zelf ook vaak contact op dus dat vond ik altijd erg goed. Ze vroeg regelmatig hoe het ging en of ik nog vragen had.

Hoe zou je Qmagic aan andere mensen omschrijven?

Ik vind het een goed bedrijf voor starters, die je snel aan een opdracht/baan help. Ze bieden heel veel doorgroei kansen en je kan ook veel certificaten halen. Ook kan je na een bepaalde tijd zoals ik nu doorgroeien naar een andere werkgever. Dit is echt een goede start als je bent afgestudeerd omdat je hier dus zo kan doorgroeien.

Lijkt het je nou ook leuk om voor Qmagic te komen werken?

Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden die wij hebben voor jou als starter in de IT? Neem dan contact op met onze recruiter Lorenzo op 0611352184

Waarom Qmagic?

png-study

Opleiding & certificering

Qmagic is het startpunt van jouw ontwikkeling als IT-professional. Zo voorziet Qmagic jou van de benodigde certificeringen zoals ITIL, MD 100/101 of VCA.

png-geld

Goede arbeidsvoorwaarden

Bij Qmagic krijg je een goed salaris tussen de €1800 en de €2500. Daarnaast krijg je kilometervergoeding of een leaseauto. Kies je voor de leaseauto? Dan betaal je bij Qmagic geen eigen bijdrage!

png-groei

Doorgroeimogelijkheden

Bij Qmagic zien wij de medewerkers graag groeien. Als onderdeel van Centric kan Qmagic jou veel kansen bieden om jezelf te ontwikkelen.

png-vrijheid

Begeleiding

Bij Qmagic word je persoonlijk begeleid, kijken we samen naar jouw kwaliteiten en wie jij bent als mens. Zo bouwen we samen aan jouw carriere.

© 2020 Qmagic  Privacy  Contact

Instagram