Het succesverhaal van Marcel

Marcel kwam 1,5 jaar geleden werken bij Qmagic en hij is komen werken op de Servicedesk. Hier heeft hij enorm zijn best gegaan en veel geleerd waardoor hij nu de stap kan maken naar Centric. Daarom tekent Marcel per 1 januari een contract bij Centric om zo verder te bouwen aan zijn IT-carrière. We spraken Marcel over zijn afgelopen 1,5 jaar bij Qmagic.

Hoe ben je ooit bij Qmagic gekomen?

Mijn vriendin zat op de nationale vacaturebank ICT-baantjes te zoeken voor mij en toen kwam ze op een baan bij een vestiging in Steenwijk wat bij mij in de buurt zou zitten. Toen kwam ik er achter dat ze op zoek waren naar mensen in de buurt van Steenwijk maar de klus zat in Hoogeveen. Hoogeveen is vanaf mijn huis maar drie kwartier rijden dus dat vond ik prima.

Wat is je vooropleiding/Wat deed je voor Qmagic?

Toen was ik order Picker bij onder andere body & fit en Henri Willig.

Wat maakte het dat je over wilde stappen en een andere baan wilde?

Ik was eigenlijk wel klaar met dat order picken. Ik wilde graag een baan die wat geschikter was voor mijn knieën want ik heb een slechte knie dus ik wilde eigenlijk graag zittend werk gaan doen. Aangezien ik een ICT-diploma heb wilde ik graag wat in de ICT gaan doen.

En toen ben je op een opdracht gekomen, kan je mij vertellen welke opdracht dat was?

Ja ik ben begonnen bij ASML. Dat was erg leuk en leerzaam want mijn softwarekennis en mijn Engels gingen toen echt een stuk vooruit. Alleen vond ik het iets minder leuk dat ik weekenddiensten en nachtdiensten moest draaien.

En ben je toen iets anders gaan doen?

Op een gegeven moment gingen ze afschalen bij ASML, dus toen hield mijn opdracht op. Toen heb ik gevraagd of ik op de klus mocht van Achmea, dat was namelijk een etage daarboven, en dat mocht!

En wat waren daar je werkzaamheden?

Ja eigenlijk hetzelfde als bij ASML, namelijk servicedeskmedewerker.

Wat is het belangrijkste wat je geleerd hebt het afgelopen jaar?

Ik heb vooral veel geleerd op het gebied van softwareondersteuning. En gewoon over het algemeen is kennis van software veel beter geworden van voorheen.

Wat kan je starters die op zoek zijn naar een baan in de IT meegeven?

Men die echt meer wil leren op het gebied van software, dus echt het helpen van gebruikers op afstand, moet beginnen met servicedesk werkzaamheden. Daarmee leer je het echt. Hetgeen wat je op school leert is dan eigenlijk niet voldoende, in de praktijk leer je veel meer en vooral door dan te beginnen op de servicedesk. Dat zou ik ook iedereen adviseren.

Hoe heeft Qmagic geholpen aan jouw groei tot IT-professional?

Door mij een kans te bieden om op een opdracht te komen waar normaal niveau 4 voor gevraagd werd, ik heb namelijk alleen niveau 3. Ze hebben mij de kans gegeven om niveau 4 werkzaamheden te verrichten. Normaal gesproken was ik niet aangenomen op deze baan maar door Qmagic heb ik alsnog deze baan gekregen.

Dus je bent in een niveau 4 functie terecht gekomen, hoe heb je dit bereikt?

Door echt veel motivatie te laten zien. Ik heb laten zien dat ik wel bereid ben om bij te leren en bereid ben om de stap te nemen en het aan te durven.

Heb je ook veel moeten bijleren?

Nou als je dagelijks met computers bezig bent dan hoef je daarnaast eigenlijk niet nog extra te leren, dan leer je het daardoor al. De werkzaamheden zelf hebben het mij geleerd.

Wat vind je van het contact tussen jou en Qmagic?

Ik heb voornamelijk contact gehad met Marjolein en Genevieve en dit vond ik echt uitstekend.

Wat goed om te horen, wat vond je er zo goed aan?

Als je bijvoorbeeld tegen om ondersteuning vraagt of gewoon echt vragen aan ze stelt van ik zit hier mee, of hoe kan ik een certificaat aanvragen, of bijvoorbeeld als het echt te druk was op werk of de hoeveelheid mensen opgeschaald konden worden, dan zijn ze altijd gelijk bereid om het meteen op te lossen.

Heb je ook veel persoonlijk contact gehad?

Ik heb best wel veel persoonlijk contact gehad ja. En gewoon puur omdat ze elke keer vroegen van hoe bevalt het daar en lopen jullie ergens tegen aan. Ik had wel het idee dat ze altijd bereid zijn om je goede ondersteuning te bieden.

Dus als ik het zo hoor kwam er vanuit de Qmagic kant vaak bericht?

Ja zeker!

Hoe zou je Qmagic aan anderen omschrijven?

Een goede detacheerder die echt bereid is om je de kans te bieden om een ICT-baan te vinden. Tegenwoordig is alles niveau 4 of willen bedrijven bepaalde ervaringen maar Qmagic kijkt naar de persoon en wat de persoon allemaal kan. Op basis daarvan maken ze de keuze of iemand op een bepaalde opdracht past en goed kan functioneren in die baan. En dat sluit heel erg aan met hoe ik er over denk. Ze kijken meer naar hoe de persoon is in plaats van het papiertje.

Zou je Qmagic aan andere mensen aanraden?

Ik zou Qmagic zeker aanraden en ik heb het ook al gedaan bij heel veel mensen. Helaas hadden de meeste mensen die ik sprak nog geen rijbewijs.

Wat goed om te horen! Mocht je iemand hebben die zijn rijbewijs nog niet heeft maar die bijvoorbeeld wel aan het halen is kan je die persoon altijd contact met ons op laten nemen. Als wij weten wanneer diegene ongeveer gaat afrijden kunnen wij altijd alvast op zoek naar een leuke opdracht!

Dan ga ik zeker nog even rondvragen voor jullie.

Lijkt het je nou ook leuk om voor Qmagic te komen werken?

Of ben je benieuwd naar de mogelijkheden die wij hebben voor jou als starter in de IT? Neem dan contact op met onze recruiter Lorenzo op 0611352184

Waarom Qmagic?

png-study

Opleiding & certificering

Qmagic is het startpunt van jouw ontwikkeling als IT-professional.

png-geld

Marktconform salaris

Bij Qmagic heb je gewoon een goed betaalde baan. Auto van de zaak? Dat is ook mogelijk!

png-groei

Doorgroeimogelijkheden

Qmagic is onderdeel van Centric. Hierdoor zijn er veel kansen om door te groeien.

png-vrijheid

Begeleiding

Bij Qmagic word je persoonlijk begeleid, kijken we samen naar jouw kwaliteiten en wie jij bent als mens. Zo bouwen we samen aan jouw carriere.

© 2020 Qmagic  Privacy  Contact